Lesprogramma over discriminatie

Discriminatie en racisme zijn niet de makkelijkste thema’s om met je kinderen te bespreken, maar toch is het belangrijk dat kinderen zich al vroeg bewust zijn hoe deze thema’s terugkomen in de maatschappij. Den Haag Meldt ontwikkelde samen met andere partijen een lesprogramma.

Dit voorjaar geven medewerkers van Den Haag een gastles op enkele basisscholen. Samen met Centrum1622 en Den Haag Fietst ontwikkelde Den Haag Meldt een lesbrief die docenten van leerlingen uit groep 7 en 8 van de basisschool en uit de 1e en 2e van de middelbare school kunnen gebruiken. Een goedgevulde les met o.a. een interactieve quiz op het digibord om te testen wat de leerlingen weten over discriminatie.

Vrede en recht fietstour

Onderdeel van deze les is de Vrede & Recht op je Fiets-tour. Een audiotour die je langs bekende beelden en plekken, relevante verhalen over deze thema’s leidt. Deze fietstour geeft ook de gelegenheid om hier vervolgens samen over in gesprek te gaan. Deze tour kun  je ook zelf met je kinderen fietsen.

Wat vertellen plekken en beelden in Den Haag over racisme en discriminatie? Fiets de Vrede & Recht op je Fiets-tour en bekijk de stad eens met een andere bril.

Hoe kan ik een melding van discriminatie maken?

U kunt discriminatie melden via onze website, door een e-mail naar ons te sturen, bij ons langs te komen, per telefoon (dagelijks tussen 09:00 en 12:00 uur) of via de app van Den Haag Meldt. U vindt alle contactgegevens op onze contactpagina.

Online

Discriminatie melden kunt u op deze website, al dan niet anoniem.
meld discriminatie

Telefonisch

Wilt u iemand telefonisch spreken en een melding maken, neem dan contact met ons op (dagelijks tussen 09:00 en 12:00 uur).
070 - 752 82 00

Op locatie

Op dinsdagmiddagen kunt u langskomen in Bibliotheek Den Haag. Kijk hier voor de actuele tijden. Wij hebben een postbus: Postbus 16623 2500 BP Den Haag.

Wij zijn per 1 januari 2024 Discriminatie.nl Den Haag geworden. U wordt na 10 seconden doorgestuurd naar Discriminatie.nl Den Haag.